Skip to content

Workflow megoldásokkal is foglalkozik cégünk. Számos projekttel a hátunk mögött megoldásaink stabil technológiai ismeretekkel végezhetjük. Informatikai megoldásainkat mindig az ügyfelek igényei határozzák meg. Workflow kialakítását végezhetjük Microsoft Workflow foundationre, a MOSS munkafolyamat támogatására építve, vagy akár a K2 technológiát felhasználva. Utóbbi technológiában ismerjük a K2 BlackPearl és K2 BlackPoint előnyeit és hátrányait, illetve az azokban rejlő lehetőségeket is. Mindig olyan megoldást javaslunk, melyek az adott ügyfél igényeihez és lehetőségeihez igazodnak.

A Workflow megoldások a válságok idején a legnépszerűbbek, mert ilyenkor mindenki a hatékonyságon kíván javítani. Hogy ezt hogyan tudja megtenni? Próbálja meg optimalizálni a meglévő működését oly módon, hogy bizonyos munkafolyamatokat informatikai támogatásokkal lát el.

Megoldásainkkal segítünk ügyfeleinknek:

  • Felmérni folyamatait
  • Optimalizálni és kiegyengetni munkafolyamatainak „éleit” vagy „életlenségeit”
  • Felhívjuk a figyelmet a szűk keresztmetszetekre
  • Workflow megoldásainkkal céges törzsadattárak kiépítésének alapjait tudjuk letenni
  • Folyamatait folyamatosan visszamérjük és korrigáljuk
  • A munkafolyamattal járó szervezeti kultúraváltás elősegítésében

Az informatikai szolgáltatások régi és új iránya a folyamatok támogatása. Ennek egyik legjobb eszköze a K2 folyamattámogató keretrendszer. Miért és mikor van egy cégnek szüksége ilyen támogató eszközre? A munkatársak nap mint nap bonyolult folyamatok összességében végzik a munkájukat. Ezek a folyamatok sokszor munkatársakat és rendszereket is “összekapcsolnak”. A folyamatok sokszor nem csak önmagukban bonyolultak, hanem számos kísérő anyag is társul hozzájuk. Ezek a folyamatok ekkor már:

  • Átláthatatlanul követhetetlenek
  • Sokszor a munkatársak sem tudják, hogy “merre az előre”
  • Anyagok tűnhetnek el, de biztosan forintosítható a kár mértéke a “lassú kiszolgálás” vagy az “eltűnt dolgok” következtében

Ezen a ponton érdemes ezekre a folyamatokra támogatást adni K2-vel! A K2 azért jó workflow támogató eszköz és az Ön legjobb választása, mert:

  • Alapból “készen vannak benne dolgok” (feladatok kezelése, folyamatok könnyű rajzolása, kész riportok)
  • Microsoft alapú, ami azért fontos, mert alapból jól alkalmazkodik/kapcsolódik az Ön Microsoft Outlook-jához, vagy Sharepoint portáljához, a meglévő Microsoft-os megoldásaihoz/eszközeihez
  • A folyamatokat könnyű “lerajzolni” vele, letisztult, átlátható, mindenki számára könnyebben megérthető
  • Világszerte elterjedt, jól használható eszköz
  • A K2 jól skálázható termékekkel rendelkezik: nagyvállalatoknak “robosztusabb”, “mindenre kiterjedő” megoldásként a K2 BlackPearl alkalmazható, kisvállalatoknak az “egyszerűbb”, “olcsóbb”, de minden igényt kiszolgáló K2 BlackPoint lehet jó megoldás

Amikor tudjuk a “miért” és “mikor” kérdésére a választ és elfogadjuk, hogy a fenti, K2 eszköz az Önök igényeihez megfelelő, akkor már csak a “hogyan” kérdése marad. Általánosságban elmondható, hogy egy ilyen informatikai projekt bevezetése gondos tervezést igényel. A tervezésnél nagyon fontos a speciális workflow támogató rendszerek bevezetéséhez kapcsolódó tervezési tapasztalat. Sok kárt és “rossz irányokba indulást” lehet elérni rossz, nem hozzáértő szakemberek alkalmazásával. Vagyis a tervezés során külön figyelmet kell szánni a speciális “folyamati elemeknek” pl.: van e Önöknél szervezeti hierarchia a munkatársakról és az elérhető-e, aktuális-e? Ezt követően lehet továbbmenni a fejlesztés, tesztelés, rendszer bevezetés elemeivel. Minden esetben vannak workflow specifikus tényezők, melyekre figyelni kell!

Javasoljuk, ha a fentiek felkeltették érdeklődését, akkor bátran keressen fel bennünket.

Korábbiakban betekintést adtunk, hogy hol helyezkedik el a K2 az informatikai workflow fejlesztések “térképén”. A K2 egyik legrégebbi és legstabilabb terméke a K2 BlackPearl. Ez egy nagyvállalati környezetben használatos workflow támogató motor, a K2 “nagytestvére”.

Adódik az alapkérdés, hogy Mikor érdemes ezt az eszközt használni?

  • Amikor nagyvállalati környezetben “sok munkatársat”, “sok folyamatot” “több rendszeren átívelően” kell összekapcsolni
  • Amikor szükséges egy robosztus, magas rendelkezésre álló környezet kialakítás
  • Amikor számosságát tekintve sok és egyenként bonyolult folyamataik vannak
  • Amikor a munkatársaik is szeretnének saját folyamatokat készíteni
  • Amikor minél jobban kihasználhatóak a K2 által biztosított megoldások/funkciók (feladatkezelő, riportok)
  • Amikor nagyobb rendszerek beillesztése szükséges a folyamatokba (pl.: Microsoft BizTalk, SAP, Microsoft Office Sharepoint Server)
  • Amikor pénzügyi megtérülést közép vagy hosszútávon tudunk számolni, stratégiai célokat tudunk a folyamattámogatás mellé rendelni

Ez a workflow eszköz alkalmas arra, hogy egy nagyvállalati környezet minden folyamatigényét kielégítse. Amennyiben felkeltette figyelmét cégünk K2 BlackPearl szolgáltatása, akkor bátran keressen fel bennünket.

A K2 rendelkezik egy másik folyamattámogatásra alkalmas workflow eszközzel is. Ő a “kistestvér” a K2 termékpalettán: a K2 BlackPoint. Az eszköz egy Sharepoint alapú folyamattámogató eszköz. Ami magában hordozza a folyamattámogatás lényegi elemeit, de mégis lehetőséget ad kis- és középvállalkozások számára, hogy folyamattámogató eszközt vezethessenek be.

Mikor érdemes használni?

  • Amikor a pénzügyi megtérülést már közép vagy rövid távon érezhetővé kell tenni
  • Amikor számos folyamat támogatását kell elvégezni, de ezek számossága mégsem nagyvállalati méretű
  • Amikor az egyes folyamatok bonyolultsága megengedi
  • Amikor informatikai rendszerek részt vesznek a folyamatokban, de azok számossága és bonyolultsága lehetőséget biztosít

A fentiek alapján érzékelhető, hogy a határvonalak nem minden esetben élesek, nem minden esetben egzaktak. Pontosan e tényező miatt is fontos, hogy hozzáértők szakértelmét vegye igénybe, hogy csak olyan eszközt alkalmazzanak Önnél, amelyre valóban szüksége van és az eszközt megfelelő módon használják.

Amennyiben felkeltette figyelmét cégünk K2 BlackPoint szolgáltatása, akkor bátran keressen fel bennünket.